AKILLI İNSANLARLA KONUŞMAYI SEVERİM. BENDEN AKILLI İNSANLARLA KONUŞMAYI DAHA ÇOK SEVERİM.



Pazartesi, Mart 9

8

kenar mahalle itine övgüler
-
oskar ödül törenini sabahın körüne kadar hop oturup hop kalkarak izlemiştim. filmleri izleme fırsatım olmamıştı, elime geçmemişlerdi henüz. sadece malum o dönemde vizyonda olan the curious case of benjamin button’ı izlemiştim. bayılmıştım haliyle. brad pitt vardı ve tek sebep o değildi. o yüzden filmin iyi olduğunu düşünüyordum.

.eğer bir filmde brad pitt oynuyorsa, siz filme bayıldıysanız ve tek sebep brad pitt değilse, o film iyidir.

slumdog millionaire’i, diğer bir deyimle oskar fatihini bu akşam izleme şansım oldu. geç kalınmış bir izlemeydi bu, kabul. filmi ilk bitirdiğiniz anki duygular değişkendir, aslında sadece güzel diyeceğiniz her film ilk bittiğinde mükemmeldir.
uzatıyorum farkındayım. geldim sadede. allah için süper filmdi. bitti, süperdi dedim. final bi kere harikaydı, kimse hakkını yemesin. o dansı bekledim açıkçası, arada o veletten iki dakikalık görmek yetmemişti. müzikal havası katmış, filmin de havasını değiştirmiş. şimdi aldığı oskarlar üzerinden gitmek istiyorum birazcık. müzik demişken, en iyi müzik ve en iyi şarkı oskarlarını almış. evet sahnelere cuk oturan ritmler, melodiler vardı. en iyi ses miksajını almış. bundan bi bok anlamıyorum açıkçası. yorum yok. en iyi görüntü yönetimini almış, fotografi olayı yani. bazı yerlerde geçişler falan iyiydi, gözü de doyurdu film açıkçası. en iyi uyarlama senaryo olayına gelirsek, şimdi arkadaş, tamam uyarladınız elinize sağlık. tek bi açıklama isterim bu safhada, en iyi uyarlayana mı veriyorsunuz ödülü yoksa uyarlanmış senaryolar arasında en güzel mevzubahse sahip olana mı? eğer nasıl uyarlandığına bakılıyorsa, anlamadığım bir iş olduğundan çenemi kapatacağım. ama eğer, senaryonun güzelliğiyse mevzu, burada benjamin button’ın hakkı yenmiş. slumdog kötüydü demiyorum, ama ben çok yerde şöyle şöyle olacak şimdi dedim ve her dediğim çıktı neredeyse. tahmin edildikçe büyüsünü kaybeder film. iyi filmmiş ki, o kadar tahminime rağmen hala süper diyorum. ehe. detaylara dikkat eden bir seyirciyseniz, film zor bir film değildi. en iyi yönetmen ve en iyi film ödüllerini de aldılar. yönetmene sesimi çıkarmıyorum ve tekrar afiyet olsun diyorum. defalarca da derim. yarasın hatta. yine çeksin böyle güzel filmler. en iyi film için de diyeceğim şudur: slumdog millionaire çirkini gösteriyordu, the curious case of benjamin button ise güzeli. eh birincisine bollywood dendi, ikincisi tam bir hollywood. birincisi kötü etkiledi, ikincisi duygusala sürükledi romantizmi vardı çünkü. hep bize vuranı daha çok yüceltiriz insanoğlu olarak. o yüzden çıktı tepelere slumdog millionaire. benjamin button da hak ettiği sanat değerini gösteren ödüller aldı zaten, en iyi sanat yönetimi , en iyi makyaj gibi. açıkçası, neden hep bu iki film karşılaştırılıyor denmesin, karşılaştırılması en doğru iki film belki de. eheh bir de şey vardır, sanat sanat için mi sanat toplum için mi mevzusu. benjamin button sanat için, slumdog millionaire ise izleyici için yapılmış filmler. ikisi de süper filmler. şimdi oskar ödül töreni hiç de şaşırtıcı gelmiyor. beklenen şeyler olmuş bitmiş zaten.

Hiç yorum yok: